18 marca - środa
Dzień dobry moi drodzy uczniowie. Dzisiaj kolejna dawka zadań przed Wami. Proszę nie pogubcie się. Wykonujcie zadania przeznaczone tylko dla Waszej klasy. Pozdrawiam serdecznie!
Zadanie dla klasy
4b
Ostatnio napisaliśmy sprawdzian z II rozdziału „Od Piastów
do Jagiellonów” . W dalszym ciągu powtarzamy materiał z tego rozdziału.
Uzupełnij tabelkę:
Rozrzucone daty wpisz do odpowiedniego władcy Polski.
1000r. 1410r. 966r. 1364r. 1025r. 972r. 1333r. 1385r.
Mieszko I
|
Bolesław
Chrobry
|
Kazimierz Wielki
|
Władysław Jagiełło
|
Zadanie dla klasy
5s
Moi drodzy uczniowie, zatrzymamy się jeszcze chwilkę w
Bizancjum. A dokładnie w jego stolicy - Konstantynopolu. Jedna moja uczennica
zafascynowana widokami i historią tego miasta powiedziała: „Proszę Pani, proszę
zorganizować wycieczkę do Konstantynopola. Będzie wspaniale”.
Nie wątpię, że byłoby wspaniale, ale na razie to
co dzisiaj mogę ze swojej strony zaoferować, to również pewien sposób
zwiedzania i poznawania. Dlatego przeczytajcie króciutki tekst o współczesnym
Konstantynopolu i odpowiedzcie na poniższe pytania.
foto źródło - wikipedia
Miasto na granicy
kontynentów
Po zajęciu Konstantynopola Turcy zmienili jego nazwę na
Istambuł (polska nazwa Stambuł).
Przez kilkaset lat był stolicą imperium osmańskiego. Dziś
jest największym miastem Turcji. Mieszka tu ponad 14 milionów ludzi. Przez
wieki miasto rozbudowywało się po obu stronach cieśniny Bosfor, która stanowi
granicę między Europą a Azją, dlatego obecnie leży ono na dwóch kontynentach
jednocześnie. Jego położenie sprawia, że przenikają się tu kultury Europy i
Bliskiego Wschodu. W mieście dominują wyznawcy islamu, jednak mieszkają tu
także chrześcijanie i żydzi. Jednym z symboli miasta wciąż jest bazylika Hagia
Sophia, która w dzisiejszych czasach pełni funkcję muzeum.
Pytania do tekstu:
- Jak dzisiaj nazywa się dawny Konstantynopol?
- W jakim znajduje się państwie?
- Jaka cieśnina biegnie przez miasto?
- Jakie kontynenty łączy dawny Konstantynopol?
- Jaką funkcję w dzisiejszym Stambule pełni Hagia Sophia?
Zadanie dla klasy
6c i 6f
Jesteśmy w trakcie omawiania oświecenia w Europie. Ostatnio
króciutkie ćwiczenie pozwoliło nam utrwalić ogólną wiedzę o epoce. Dzisiaj
proponuję film o Piotrze I Wielkim, carze Rosji, który nie wstydził się nauki i
nie bał się pracy. Zobaczcie jak wyglądała Rosja na przełomie XVII/XVIII wieku,
w jaki sposób Piotr I Wielki zmieniał swój kraj, w jakich sytuacjach był
bezwzględny, a w jakich fenomenalny. Czy wiecie, że na swojej pieczęci, z którą
się nie rozstawał miał wygrawerowany napis „Jestem uczniem i muszę się
uczyć”.
WOS - Zadanie dla klasy
8s
Proponuje króciutki filmik pt. „Zobacz jak epidemia może
przerodzić się w pandemie!”
https://www.youtube.com/watch?v=nx470RGmRsQ
Przypomnienie o
projekcie !!!
Komentarze
Prześlij komentarz