wos 8 s - czwartek, 21 maja
Lokomobila benzynowa – reklama zakładów Ursus z 1914 roku
Temat: Reklama i jej funkcje
Reklama jest nieodłącznym elementem naszego życia. Chcąc wypromować produkty i usługi na rynku, a także zwiększyć rozpoznawalność marki, konieczne jest zainwestowanie w odpowiednie działania, które skłonią potencjalnych konsumentów do zapoznania się z ofertą. Dobrze skonstruowany przekaz reklamowy sprawi, że firma zyska przewagę nad konkurencją i tym samym zwiększy sprzedaż oferowanych towarów. Planując kampanię warto dokładnie przemyśleć, jaki jest cel reklamy i do jakiej grupy odbiorców ją kierujemy. Dzięki temu promocja będzie skuteczna w osiągnięciu zamierzonego efektu.
Funkcja informacyjna
Funkcja informacyjna ma istotne znaczenie podczas podejmowania decyzji o zakupie. Jej rolą jest zaprezentowanie potencjalnemu konsumentowi oferowanego produktu, odwołując się przy tym do jego potrzeb i doświadczeń. Za jej pośrednictwem odbiorca zostaje poinformowany o istnieniu danego wyrobu i zapoznaje się z tego podstawowymi parametrami. Klientowi zostaje dostarczona wiedza dotycząca nowych produktów, technologii oraz funkcji. Głównym zadaniem funkcji informacyjnej jest więc budowanie rozpoznawalności marki i promowanie produktów, przy jednoczesnym wyszczególnieniu różnic między nimi.
Funkcja nakłaniająca
Kolejną funkcją reklamy jest funkcja nakłaniająca, w przypadku której używa się także określenia „funkcja perswazyjna”. Jak sama nazwa wskazuje, jej zadaniem jest zachęcenie potencjalnych klientów do podjęcia decyzji o zakupie określonego towaru lub usługi. Innymi słowy, reklama ma przekonać nabywcę i zapewnić go o tym, że oferowany przez nas produkt posiada lepsze parametry od produktu konkurencyjnego. Dobrze skonstruowany przekaz reklamowy powinien zaprezentować przynajmniej jedną unikalną cechę towaru, z którą konsumenci będą utożsamiali daną markę i chętniej dokonywali zakupu. Przykładem tego typu cechy może być nowa, wyróżniająca się na rynku technologia, oryginalna receptura lub chociażby korzystna cena.
Funkcja przypominająca
Celem funkcji przypominającej jest budowanie lojalności wśród konsumentów. Wiąże się to z utrzymaniem stałej grupy odbiorców, którzy będą korzystali z oferowanych usług lub nabywali towary sygnowane logo marki. W tym kontekście reklama powinna wskazywać główne korzyści z ich stosowania oraz utrwalać przekonanie klientów o wyższości tych produktów i usług nad konkurencją.
Sporządź samodzielną notatkę w zeszycie.
Nie zapomnij o obecności w komentarzach.
Władysław Bortnyk 8s
OdpowiedzUsuńObecny
Nikoloz chertkoevi 8s obecny
OdpowiedzUsuńSerhii Dzuhan 8 s Obecny
OdpowiedzUsuńNazar Chugunov 8s obecny
OdpowiedzUsuńFilip S obecny
OdpowiedzUsuńJulia S obecna
OdpowiedzUsuńSzymon M obecny
OdpowiedzUsuńOliwier P obecny
OdpowiedzUsuńKuba S obecny
OdpowiedzUsuńMarcin Dziuba obecny
OdpowiedzUsuńMartyna B obecna
OdpowiedzUsuńNikola M. obecna
OdpowiedzUsuńKaterina S obecna
OdpowiedzUsuńOskar R obecny
OdpowiedzUsuńDaniel R obecny
OdpowiedzUsuńMaksymilian B. 8s obecny
OdpowiedzUsuńJakub W 8s obecny
OdpowiedzUsuń